03 de juliol, 2009

SOM ESPANYOLS ELS CATALANS?

(mapa d' internet) Els catalans som uns ciutadans del món que per haver nascut a Europa, som europeus. De la mateixa manera, per haver nascut a Espanya, som espanyols i com que a dintre de Espanya, hem nascut a Catalunya, som catalans. El que no som és castellans per més que els que ens manen ens en vulguin fer ser. El mateix passa amb els gallecs o els vascos, que són uns espanyols no castellans. Molts dels que no som castellans, no volen ni sentir a parlar de ser espanyols i això és degut a que els castellans, per la seva hegemonia, s'han apropiat de l'adjectiu "espanyol" i ja hi estem tan acostumats que els hem arribat a identificar. Ens hauriem d'acostumar a dir idioma castellà i no espanyol i tenir en compte que el nostre idioma també ho és. Qui no hi estigui d'acord, que aixequi la ma però no pas per pegar-me!

1 comentari:

Narcís Gàllego i Tibau ha dit...

Benvolgut Salvi: perdona la tardança en contestar-te peró es que en el seu día ho vaig fer i en va sortir que ho tenia que realitzar mitjançant el Google; vaig crear el compte però no ho devia fer bé i em va desaparèixer l' escit. Veurem si avui hi ha més sort. T' escrivia i repeteixo el següent: Estic totalment d' acord amb el que dius desde un punt de vista intel.lecctual i acadèmic, pero a mí no m'ocasiona massa problemes i t' ho intentaré demostrar. Aquest assumpte recordo que sempre t' ha interessat i, possiblement, amb raó però a mí si em treus el "noble" titol de castellà pero m' has de deixar el no menys "noble" d' espanyol, francament em quedo igual: tenint que assumir la criminal conquesta castellano-francesa del 1714 de la nostra vertadera Pàtria. SALUT i PATRIA. Narcís